Zgłosić akces telefonicznie pod nr: 32 700 8242, 505 765 059 lub mailem na adres bok@rudna-net.pl.
Chcę zamówić usługę, jak długo mam czekać na instalację ?
Instalacja następuje w ciągu 2-3 dni roboczych od dnia zgłoszenia akcesu, o ile warunki techniczne na to pozwalają.
Nie mam Internetu, co robić ?
Sprawdź czy masz poprawnie zainstalowaną kartę sieciową lub czy karta nie jest wyłączona w systemie.
Jeśli posiadasz router bezprzewodowy upewnij się, że kabel sieciowy jest podłączony do portu WAN (sprawdź stan diody kontrolnej WAN, powinna migać).
Sprawdź czy Twój komputer łączy się bezprzewodowo z routerem.
Jeśli pojawia Ci się komunikat „kabel sieciowy odłączony” zgłoś ten fakt do administratora sieci.
Jeśli po uruchomieniu przeglądarki internetowej widzisz planszę z blokadą dostępu do Internetu, a powodem nie jest fakt nie uiszczenia abonamentu, zgłoś telefonicznie administratorowi wymianę karty sieciowej lub zmianę sprzętu sieciowego podając jednocześnie dane personalne i adres IP, który wyświetla się w oknie przeglądarki.
Jeśli masz poprawnie podłączony komputer, dioda na karcie sygnalizuje transmisję a Ty nadal nie możesz korzystać z Internetu, sprawdź czy we właściwościach połączenia nie masz na stałe wpisanego adresu IP, jeśli tak zmień ustawienia na DHCP.
Administrator nie ma obowiązku pamiętać i przywracać Twoich haseł do poczty, WIFI, systemu itp….!!
Kupiłem router, co dalej ?
podłącz router do komputera za pomocą kabla UTP i zaloguj się na stronę WWW routera zgodnie z instrukcją,
ustaw adres sieciowy routera dla LAN w klasie innej niż 10.x.x.x np.: 192.168.100.1
sklonuj mac-adres karty sieciowej komputera,
ustaw ESSID (adres rozgłoszeniowy routera dla WLAN) i zabezpiecz sieć radiową przed niepożądanym dostępem,
Podłącz kabel sieciowy do gniazda WAN i ciesz się Internetem bezprzewodowym w domu.
Czy będę odczuwał różnicę w jakości usługi przy podłączeniu radiowym na 2,4 GHz ?
Zdecydowanie tak. Częstotliwość 2,4 GHz nawet przy tak wydajnych platformach jak Mikrotik nie pozwala na utrzymanie wysokiej jakości łącza w naszych warunkach, dlatego polecamy wyższe częstotliwości.
Czy jeśli komuś polecę usługi Rudna-Net, mogę liczyć na profity z tego tytułu ?
Tak, za każdego poleconego klienta, z którym podpiszemy umowę otrzymasz możliwość bezpłatnego korzystania z naszych usług przez miesiąc.
Moja ulica znajduje się poza zasięgiem nadajników Rudna-Net, co mam zrobić ?
Zgłosić telefonicznie lub mailowo chęć przyłączenia się do sieci Rudna-Net, przyjedziemy i sprawdzimy warunki techniczne.
Czy po reinstalacji systemu operacyjnego będzie działał Internet?
Tak, jeśli karta sieciowa jest poprawnie zainstalowana. Serwer sam przydziela naszym klientom adres sieciowy.
Jak podłączyć drugi komputer do Internetu ?
Najprostszym rozwiązaniem i najbardziej skutecznym jest zakup routera.
Mam podłączone dwa komputery, czy szybkość łącza będzie taka sama na obu ?
Nie, wszystko zależy od tego jak one są wykorzystywane. Suma szybkości na obu będzie odpowiednikiem szybkości zakupionego pasma.
Ile kosztuje powtórne przyłączenie do sieci Rudna-Net po karnym odłączeniu ?
Powtórne przyłączenie do naszej sieci po karnym odłączeniu to koszt 50zł brutto.
Jak długo trwa usuwanie awarii ?
Po otrzymaniu zgłoszenia telefonicznego awaria jest usuwana najszybciej jak tylko to możliwe, maksymalnie w ciągu 24godz.
Czy mogę zawiesić usługę dostępu do Internetu ?
Tak, zgłaszając telefonicznie lub mailowo zawieszenie usługi, na czas nie krótszy jednak niż trzy miesiące, koszt zawieszenia usługi to 1/3 abonamentu za każdy miesiąc.